Samsung се подготвя за спад в приходите и това си проличава от финансовите анализи на компанията. Понижаването вече е факт, тъй като за последните три месеца на 2018 година, компанията е отчела 9,67 милиарда долара приходи, което е с 28,7% по-малко от същия период пред 2017 г.

Южнокорейската компания назовава две причини за слабия резултат - първата е по-малкото търсене на RAM памет, а втората е силната конкуренция на пазара на смартфони, пише The Verge.

Анализаторите твърдят, че докато флагманските модели на Samsung заложиха на по-консервативен дизайн, то китайските компании предложиха по-добри параметри и по-свеж външен вид.

Именно заради това новото поколение Galaxy S10 ще има много по-различен дизайн - с вградена в дисплея селфи камера, а тази година Samsung ще покаже и първия си сгъваем телефон.

Въпреки това анализаторите не са сигурни, че Samsung ще успее да се справи с низходящата тенденция, като компанията може би върви по стъпките на Apple, които също регистрираха сериозен спад и дори решиха да не публикуват повече броя на продадените си телефони. Междувременно Huawei регистрира много силна 2018 година и прогнозите на китайците са за също толкова добра 2019 г. Официално поставената цел на китайската компания е да стане най-големия доставчик на смартфони в света до 2020 година.