Производителят на смартфони Xiaomi - играч от Топ 5 по данни на анализаторите - насочва усилията си все повече към външните пазари, където вижда възможности за растеж, на фона на спад в търсенето в Китай, предава technews.bg.

Тази година ръководството на компанията си поставя за цел да стане най-големият доставчик на смартфони в Европа, става ясно от интервю пред Nikkei на основателя и главен изпълнителен директор на Xiaomi Леи Джун.

"Тази година ние определено възнамеряваме да доминираме на европейския пазар", казва той. На този етап Xiaomi не планира инвазия на пазара в САЩ, поради продължаващия конфликт между Вашингтон и Пекин. Вместо това компанията се насочва още към Южна Америка и Африка.

По данни на самата Xiaomi, през 2018 г. тя е заемала четвърто място на пазара за смартфони в Европа. Китайският производител контролира голяма част от пазара в Испания, като от миналата година продава устройствата си във Великобритания, Франция и Италия.

Xiaomi предприе експанзия в чужбина през 2014 г., след като успя да стане лидер на пазара в родината си. Първоначално компанията се съсредоточи в Индия, която тогава бе третият по големина пазар на смартфони в света. След три години Xiaomi оглави индийския пазар, благодарение на достъпни и качествени устройства.

Следващата цел на Xiaomi бе Югоизточна Азия. Компанията се позиционира на второ място в Индонезия, където живеят много етнически китайци. Освен това Xiaomi отвори магазини в Тайланд и Виетнам, е миналата година навлезе и на пазара във Филипините.

През третото тримесечие на 2018 г. външните пазари са генерирали 44% от общите приходи на Xiaomi. Според Леи Джун, компанията е в Топ 5 на пазарите в 40 държави и скоро оборотът от чужбина може да надвиши приходите на Xiaomi в Китай.

По данни на IDC, миналата година Xiaomi е доставила 122,6 милиона смартфона в глобален мащаб. Очаква през 2019 г. китайската компания да увеличи продажбите си до 150-160 млн. броя.