15 години от старта на най-добрия фотограф на Марс | IT.dir.bg

15 години от старта на най-добрия фотограф на Марс 41
Снимка: NASA

15 години от старта на най-добрия фотограф на Марс

Сателитът MRO фотографира повърхността на планетата с впечатляваща резолюция

Преди 15 години от Земята стартира една от най-добрите научни мисии. Целта и бе да заснеме Марс, както никога до сега и да научи много нови подробности за Червената планета. Става дума за MRO или Mars Reconnaissance Orbiter на НАСА.

Вижте най-добрите снимки на MRO >> >> >>

Сред инструментите си MRO носи три камери. Марсовият цветен сензор (MARCI) има широкоъгълен обектив, заснемаща големи панорами. Контекстната камера (CTX) осигурява черно-бели снимки на терен с широчина 30 километра. Тези изображения от своя страна се комбинират с плътно фокусираните изображения, предоставени от третата камера на MRO - High-Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE), която създава най-забележителните гледки.

Именно благодарение на цветните снимки във висока резолюция на HiRISE са открити множество любопитни неща за планетата. Забелязани са необичайните вихрушки, наречени "прашни дяволи"; напоени с вода склонове, пясъчни лавини и много други явления показващи, че Марс е по-динамичен от очакваното свят.

Мисията MRO на НАСА е в орбита около Червената планета от 2006 година. От тогава до сега тя е изпратила към Земята 6 882 204 изображения, или общо 194 терабайта данни.

15 години от старта на най-добрия фотограф на Марс 41