Китайски учени създадоха ГМО маймуни аутисти | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Китайски учени създадоха ГМО маймуни аутисти

Китайски учени създадоха генномодифицирани маймуни аутисти, добавяйки гена свързан с това отклонение.

Целта е да се открият перспективи за лечение на това сравнително слабо проучено мозъчно състояние при хората, съобщи списание "Nature", цитирано от БГНЕС.

Учени искат да модифицират човешките гени >> >> >>

Маймуните, създадени чрез генна модификация, проявяват сходни симптоми с тези на хора, страдащи от аутизъм.

Такива са многократно повтарящи се жестове, засилена самоизолация от останалите, постоянна тревожност и др.

Приматите ще могат да бъдат добри модели за изследване на тези сложни мозъчни нарушения, така че да се търсят нови терапевтични стратегии.

Учени създадоха ГМО комар устойчив на малария >> >> >>

Учените се надяват да разберат по-добре механизмите на аутизма - термин, който събира много разнопосочни симптоми.

Освен всичко друго новината от Китай за пореден път ни показва почти неограничените възможности на все по-развиващите се генни технологии. Възможности, които понякога звучат доста плашещо, особено ако си представим използването им в малко по-различна от официалната обстановка.

Китайска компания може да клонира и хора >> >> >>