Астрономи откриха вулканично активна екзолуна | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photo

Астрономи откриха вулканично активна екзолуна

Това ще е опасен свят с повърхност от разтопена лава и температура над 1700 градуса Целзий

Астрономи откриха вулканично активна екзолуна и я сравниха със спътника Йо на Юпитер и планетата Мустафар от "Междузвездни войни", съобщи ЮПИ. Юпитеровата луна Йо е небесното тяло с най-интензивна вулканична дейност в Слънчевата система.

Екзолуната се намира в екзопланетната система WASP-49. Според астрономите от университета на Берн тя прилича също на малката огнена планета Мустафар, на която Анакин Скайуокър се превръща в Дарт Вейдър.

"Това ще е опасен вулканичен свят с повърхност от разтопена лава и температура над 1700 градуса Целзий, лунна версия на суперземи като 55 Cancri-e", казва Апурва Оза от екипа.

Специалистите обаче допускат, че е възможно екзолуната да не съществува, защото не са я наблюдавали пряко, а са регистрирали необичайно увеличаване на натрия около екзопланетата WASP-49 b. Този неутрален газ е толкова далече от нея, че не може да е стигнал там с вятър.

5 2237 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photo