Бактерията Deinococcus radiodurans е прекарала година в открития Космос, след като е била поставена на специална платформа, закачена за Международната космическа станция, предава ScienceAlert.

Безтегловността, радиацията, големите температурните амплитуди и сурови условия не са повлияли негативно на бактерията, като тя е оцеляла в продължение на година.

Учените установили, че от оставените извън МКС бактерии не всички са преживяли престоя си на ниска околоземна орбита, а оцелелите са развили някои промени, спрямо контролната група на Земята.

"Космическите" бактерии са с малки издатини по външния си слой и са задействали редица възстановителни механизми, които са обогатили информационната РНК.

Учените са на мнение, че оцелелите бактерии са развили резистентност към условията в ниска околоземна орбита.

Експериментът е много важен, тъй като показва колко лесно може да се пренася живот в Слънчевата система. Освен това разкрива, че е възможно на Марс или някоя друга планета или луна да съществува бактериологична форма на живот.

Изследването е публикувано в научното издание Microbiome.