БиБиСи: Уловени са загадъчни радиосигнали от дълбокия Космос | IT.dir.bg

БиБиСи: Уловени са загадъчни радиосигнали от дълбокия Космос 10
Снимка: CHIME

БиБиСи: Уловени са загадъчни радиосигнали от дълбокия Космос

Излъчвателят се намира на 1,5 милиарда светлинни години от Земята

Екип от канадски астрономи са засекли мистериозни радиосигнали, излъчвани от далечна галактика. Става въпрос за необичаен повтарящ се сигнал идващ от един и същ източник на 1,5 милиарда светлинни години от Земята. Той е част от уловени 13 бързи радио-взрива, известни още като FRB, съобщава БиБиСи.

За подобно събитие е докладвано само веднъж преди това, като откритието е било направено с друг телескоп.

Засичането на мистериозния радиосигнал, за който все още няма обяснение, е направено посредством радиотелескопа CHIME в Канада, който се състои от няколко дълги 100 метра антени, които сканират небето в цялото Северно полукълбо. CHIME стартира работата си едва преди година, но още веднага засече странни повтарящи се радио емисии.

Вижте как изглежда радиотелескопа CHIME >> >> >>

"Знаейки, че има и друг подобен сигнал, предполага, че може би има още такива", казва Ингрид Стърис, астрофизик от Университета на Британска Колумбия (UBC).

"Открихме втори повтарящ се сигнал и неговите свойства са много сходни с тези на първия открит такъв, а това предполага наличието на модел", казва Шрихар Тендулкар от Университета МакГийл, Канада.

Основното обяснение за събитието е наличието на пулсар с необичайно силно магнитно поле, която се върти много бързо.

Други са на мнение, че става дума за сливане или сблъсък на две неутронни звезди, като мнозинството от учените твърди, че причина за събитието е астрофизически феномен от екстремен характер.

Малък процент от астрономите обаче вярва, че подобни повтарящи кратки, но изключително мощни радиосигнали са начин за извънземна цивилизация да обяви съществуването си или да се опита да комуникира с други цивилизации.

Изследванията и откритията на екипа учени от Канада ще бъде публикуван в престижния научен журнал Nature.

БиБиСи: Уловени са загадъчни радиосигнали от дълбокия Космос 10