Google отбеляза рождението на откривателя на Лактобацилус булгарикус | IT.dir.bg

Снимка: Google

Родната бактерия прави киселото мляко изключително полезно

Google отбелязва днес рождението на д-р Стамен Григоров - български микробиолог и лекар, известен като откривател на микроорганизъма, предизвикващ образуване на кисело мляко, Lactobacterium bulgaricum. Бактерията се храни с лактоза и произвежда млечна киселина, среща се свободно в природата на България, предава БНР.

Бактерията е описана за първи път през 1905 г. от българския студент Стамен Григоров в доклад, изнесен в Института "Пастьор" в Париж. По това време той следва медицина в Женева.

Благодарение на Лактобацилус булгарикус киселото мляко е естествен пробиотик, който има благотворно влияние върху човека.

Един от първите пробиотици в света е разработен от проф. Никола Александров през 80-те години на ХХ век в България именно на базата на Лактобацилус булгарикус.

В родното село на д-р Стамен Григоров - Студен извор, е създаден Музей на киселото мляко.

Родната бактерия прави киселото мляко изключително полезно