Халюциногенът Аяхуаска се оказа полезен за мозъка | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Чаят от Южна Америка подпомага създаването на неврони в мозъка

Съставка на чая от аяхуаска - традиционна отвара в Южна Америка, подпомага създаването на неврони, съобщи изданието "Нюросайънс нюз".

Испански учени от университета Комплутенсе в Мадрид са установили, че алкалоидът ДМТ, известен като мощен природен халюциноген, който се съдържа в отварата, може да активира нервните стволови клетки и подпомага неврогенезата, както и формирането на астроцити и олигодендроцити.

"Способността за модулиране на мозъчната пластичност показва, че отварата има голям терапевтичен потенциал за широк кръг от психиатрични и неврологични разстройства, включително и на невродегенеративни заболявания", каза Хосе Анхел Моралес, изследовател в университета.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Транслейшънъл Сайкиатри".

То е проведено в продължение на четири години с ин витро и ин виво експерименти върху мишки. Резултатите показват, че приемът на чая е повишил когнитивните им способности, казва Хосе Антонио Липес от университета, съавтор на изследването.

Чаят от Южна Америка подпомага създаването на неврони в мозъка

| Редактор : Стоян Гогов 21 4434 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Транслейшънъл Сайкиатри".