Корабът "Союз" с трима космонавти се приземи в Казахстан | IT.dir.bg

Снимка: NASA скрийншот

Корабът "Союз" с трима космонавти се приземи в Казахстан

Тримата членове на екипажа на МКС прекараха повече от 190 дни в станцията

| Редактор: Лилия Чалева 17 6106

Пилотираният космически кораб "Союз МС-09" с трима членове от екипажа на Международната космическа станция се приземи успешно в покритата със сняг казахстанска степ, предадоха световните агенции.

От МКС на Земята се върнаха руският космонавт Сергей Прокопиев и астронавтите на НАСА и на Европейската космическа агенция - американката Серина Ауньон-Чанселър и немецът Александер Герст. Герст, за когото това бе втора мисия, бе командир на МКС. Тази седмица той предаде поста на руснака Олег Кононенко.

Тримата членове на екипажа на МКС прекараха повече от 190 дни в станцията, извършвайки експерименти, които биха били невъзможни на Земята.

Тримата прекараха повече от 190 дни в станцията, извършвайки експерименти, които биха били невъзможни на Земята.

Те се завърнаха с кораба "Союз", в обшивката на един от секторите на който през август бе открита миниатюрна дупчица, която бе запушена. Прокопиев и друг руски космонавт - Олег Артемиев, излязоха на 11 срещу 12 декември в открития Космос, отвориха топлоизолацията и премахнаха противометеоритната защита, за да огледат и снимат дупчицата и да вземат проби от повърхността на кораба. Възникналият проблем не бе опасен за завръщането им на Земята, тъй като е в този сектор от кораба, който се отделя и изгаря в атмосферата.

Корабът "Союз" с трима космонавти се приземи в Казахстан 2