Космическа сонда ще изследва свойствата на кометата "Атлас" | IT.dir.bg

Снимка: Velimir Popov and Emil Ivanov

Космическа сонда ще изследва свойствата на кометата "Атлас"

Човечеството ще има възможност да надникне в химическия състав и другите свойства на опашката ѝ

Европейската сонда "Солар орбитър", предназначена за изучаване на Слънцето от близко разстояние, ще получи уникалната възможност да изследва химическия състав и другите свойства на опашката на кометата "Атлас" през уикенда, съобщиха от Европейската космическа агенция. Тогава се очаква апаратът да прелети през йонната и газово-праховата й опашка, предава БНР.

"Атлас" беше открита през декември миналата година.

Мисията на "Солар орбитър" е съвместна разработка на НАСА и Европейската космическа агенция и е на стойност 1,5 милиарда долара. Програмата на сондата, която беше изстреляна на 10 февруари, е разчетена за седем години, по време на които апаратът с маса около 2 тона ще извършва наблюдения на слънчевата активност в полярните области на Слънцето.

НАО Рожен бяха едни от първите, включили се в проследяването и изучаването на кометата. Благодарение на бързата им реакция именно те успяха да заснемат разпадането ѝ.

| Редактор : Стоян Гогов 2 739 Снимка: Velimir Popov and Emil Ivanov

"Атлас" беше открита през декември миналата година.