Луна на Юпитер се оказа "обвита" с водни пари | IT.dir.bg

Луна на Юпитер се оказа "обвита" с водни пари 18
Снимка: NASA

Луна на Юпитер се оказа "обвита" с водни пари

Космическият телескоп "Хъбъл" откри, че на Европа постоянно има водни изпарения

Космическият телескоп "Хъбъл" потвърди, че ледената луна на Юпитер - Европа,  има устойчиви водни пари. Това е най-голямото потвърждение за съществуването на глобален подземен океан от течна вода. Странното обаче е, че водните пари са откривани само в едно полукълбо.

Вижте как изглежда луната на Юпитер - Европа >> >> >>

"Хъбъл" е открил, че на луната на Юпитер - Ганимед, също има водни пари. Наблюденията обаче са започнали по-късно. За сметка на това на Европа постоянно са наблюдавани водни пари от 2013 година до сега.

"Откриването на стабилно водно изобилие в Европа обаче е малко по -изненадващо, отколкото в Ганимед, тъй като повърхностните температури на Европа са по -ниски от тези на Ганимед", казва авторът на изследването Лоренц Рот от Кралския институт по технология, космос и плазмена физика в декларация в Швеция.

През май отделно проучване установи, че ледената обвивка всъщност може да има джобове с вода, които да поддържат живота.

За откриването на признаци на живот, на Европа трябва да бъде изпратена сонда, която да събере и анализира проби от ледената обвивка.

Луна на Юпитер се оказа "обвита" с водни пари 18