Луната губи до 200 тона вода годишно | IT.dir.bg

Снимка: Christian Fröschlin/National Geographic

Ценният ресурс на нашия естествен спътник постоянно намалява

На Луната има значителни количества вода в замръзнало състояние, но количеството ѝ постепенно намалява, тъй като метеоритите буквално "избиват" водните молекулите в открито пространство, съобщава списание Nature Geoscience.

Експертите са анализирали данните от сондата LADEE, която бе в орбитата около спътника на Земята през 2013-2014 г. На базата на събраната от апарата информация, учените са установили, че след сблъсъци с метеорити броят на водните молекули рязко се увеличава в разредена атмосфера на Луната.

Колкото повече и по-силни били сблъсъците с метеорите, толкова по-голям бил броят на водните молекули, изхвърлени около Луната. Под въздействието на слънчевия вятър, а и заради слабата гравитация на нашия естествен спътник, водните молекули не се връщали обратно на повърхността.

Експертите посочват, че най-горната част на лунната почва, която е постоянно изложена на слънчева радиация, е изключително суха.

Под повърхността на около три метра дълбочина обаче лежи слой, който съдържа между 200 и 500 нанограма на грам вода. Учените смятат, че тази влага може да бъде извлечена по време на планираните лунни мисии.

Ценният ресурс на нашия естествен спътник постоянно намалява