Месоядните динозаври са били бързи и подвижни | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Животните са били дълги около 4 до 5 метра от устата до опашката

Месоядните динозаври са били бързи и доста подвижни, предадоха Асошиейтед прес и Ройтерс, като цитираха данни от анализ на открити в Испания отпечатъци на 120 милиона години.

Фосилизираните следи са от праисторически животни от същата група като Тиранозавър рекс, който обаче е смятан за тромав.

Според анализите на отпечатъците динозаврите са развивали скорост от приблизително 45 км/ч.

За да изчислят бързината на тичане, учените са измерили дължината на следите и са взели предвид височината на бедрата на динозавъра и големината на крачката - разстоянието между два последователни отпечатъка от един и същи крак.

Изследвания и на други фосилизирани следи дават основание да се смята, че най-бързите динозаври са били тероподите - група, към която принадлежи и Тиранозавър рекс. Тези месоядни зверове са стояли на два крака и не са можели да летят.

Бързите и доста подвижни динозаври вероятно са били високи от 1,5 до 2 метра и дълги от около 4 до 5 метра от устата до опашката, изчислиха изследователите.

Учените не изключват да е имало и други пъргави динозаври, но отпечатъците на тероподите били по-лесни за проследяване.

"Поведението е нещо много трудно за изучаване при динозаврите," обяснява водещият автор Пабло Наваро-Лорбе от университета в Ла Риоха.

Учените обикновено правят предположения за поведението на динозаврите чрез компютърно моделиране на движението им. Физическото изследване на фосилизирани отпечатъци потвърждава резултатите.

Данните от испанското проучване са публикувани в "Сайънтифик рипортс".

Животните са били дълги около 4 до 5 метра от устата до опашката

| Редактор : Стоян Гогов 12 2669 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Данните от испанското проучване са публикувани в "Сайънтифик рипортс".