Микроорганизмите могат да пренасят живот от една планета на друга | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Бактериите могат да оцелеят години в открития космос

Японски учени смятат, че микроорганизми могат да пренасят живота от една планета на друга, след като са изследвали бактерия, оцеляла три години на борда на Международната космическа станция, съобщи АФП.

За да подложат на изпитания хипотезата, че микроорганизмите могат да пренасят живота между планетите, изследователите изпращат бактерията Deinococcus radiodurans на борда на Международната космическа станция и я поставят на външен панел. Въпреки че е в открития космос, изложена на силни ултравиолетови лъчи и високи температурни амплитуди, бактерията оцелява три години.

"Знаех, че ще оцелее след множеството лабораторни експерименти, но когато се върна на Земята жива, изпитах облекчение", каза за АФП авторът на изследването Акихико Ямагиши, професор по фармация и природни науки в университета на Токио.

"Всички мислят, че животът се е зародил на Земята, но новите изследвания сочат, че животът може да е започнал и на други планети", добавя той.

Бактериите може да са дошли на Земята от Марс по времето, когато на Червената планета може да е имало прости форми на живот. Проф. Ямагиши и екипът му, чието изследване бе публикувано в сп."Фронтиърс ин Майкробайолъджи", смятат да подложат бактерията на по-силна радиация в серия от нови експерименти.

Бактериите могат да оцелеят години в открития космос