Намалят популацията на мравки в САЩ със специален вирус | IT.dir.bg

Снимка: Wikimedia

Видът създава сериозни проблеми за биоразнообразието в Северна Америка

Учените твърдят, че могат да се справят с инвазивния вид на огнени мравки в Северна Америка. Екипът предлага използването на смъртоносен за насекомите вирус, който да бъде разпространен из популацията им, предава Futurism.

Група изследователи от университетите в Тенеси, Флорида и Северна Каролина заяви в новото си проучване, публикувано в Journal of Invertebrate Pathology, че е вече е намалила успешно дивите популации на инвазивните мравки във Флорида.

Мравките от вида намалят биоразнообразието и са чужди за територията на Севера Америка. За намаляването на популацията им екипът е използвал вирус, наречен Solenopsis invicta virus 3.

"Лабораторните тестове показаха, че Solenopsis invicta virus 3 може да бъде ефективен естествен контролен агент срещу своя гостоприемник, червената огнена мравка", пишат авторите.

Резултатите изглеждат обещаващи, а прекратяването на употребата на химически пестициди на места като детски площадки, обществени площи и земеделска земя е една от крайните цели на изследването.

Единствената пречка за пълното намаляване на популациите от мравки обаче е бързото им размножаване.

Според Washington Post и червените, и черните огнени мравки се чифтосват и създават хибрид. Той е устойчив на вируса, използван в изследването, което означава, че ще е необходим нов щам, насочен към хибридната мравка.

Това не е единственият проведен експеримент за контрол на популацията на насекоми във Флорида.

В началото на годината Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) разреши на биотехнологичната компания Oxitec да пусне милиарди генетично модифицирани комари в щата. Комарите са генетично-модифицирани. Те са специално създадени така, че да предадат своята модификация на наследниците си. При младата популация обаче ефекта би бил смърт преди достигане на полова зрялост.

Видът създава сериозни проблеми за биоразнообразието в Северна Америка