НАСА планира първата космическа разходка на жени | IT.dir.bg

Снимка: NASA

НАСА планира първата космическа разходка на жени

Астронавтките Кристина Кох и Джесика Меир ще излязат заедно в открития космос на 21 октомври

| Редактор: Надежда Христова 17 2325

Първата космическа разходка на жени отново е на дневен ред, 6 месеца след като проблем със скафандри доведе до отменянето й, съобщи Асошийетед прес.

НАСА оповести, че две жени на борда на Международната космическа станция (МКС) ще излязат заедно в открития космос по-късно този месец. Астронавтките Кристина Кох и Джесика Меир ще направят космическа разходка на 21 октомври, за да свържат нови по-мощни акумулатори със слънчевите панели на станцията.

Кох трябваше да излезе в открития космос заедно с друга жена от екипажа през март. Но няколко дни преди планираната космическа разходка НАСА я отмени, тъй като нямаше достатъчно време за осигуряване на втори скафандър със средни размери. Той бе доставен на борда на МКС през юни.

| Редактор : Надежда Христова 17 2325 Снимка: NASA