Нобелистка оттегли публикация заради небрежност | IT.dir.bg

Снимка: Wikimedia

В работата на учения е била открита неточност

Носителката на Нобелова награда за химия за 2018 г. Франсес Арнолд оттегли най-новата си научна публикация и призна неточност в работата си, съобщи Би Би Си.

Проф. Арнолд подели наградата с Джордж П. Смит и Грегъри Уинтър за изследвания върху ензимите.

През май 2019 г. проф. Арнолд публикува последващо изследване върху ензимния синтез на бета-лактамите в сп."Сайънс". То обаче бе оттеглено, защото описаните резултати не били повторени и авторите установили, че липсват данни от лабораторния им дневник.

Повторението на резултатите е важно за достоверността на научните експерименти. Ако експериментът е успешен, се очаква при всяко негово повторение да се получават еднакви резултати.

На 2 януари проф. Арнолд написа в Туитър, че публикацията е оттеглена.

"Трудно е да го призная, но е важно да го сторя. Извинявам се на всички. Бях заета, когато предавахме статията за публикация и не си свърших добре работата". Признанието на проф. Арнолд бе приветствано от нейни колеги заради честността й.

В същия ден сп."Сайънс" също обясни защо се оттегля публикацията на проф. Арнолд в съавторство с Инха Чо и Чжъ Цзюн Цзя.

Още през октомври 2018 г. сп. "Нейчър" писа в онлайн изданието си, че "нараства тревогата от това, че резултатите от научни изследвания не могат да бъдат повторени". Преди това изданието бе направило проучване, което установи, че две трети от учените са опитали и не са успели да повторят резултатите от експериментите, извършени от други автори.

В работата на учения е била открита неточност

| Редактор : Стоян Гогов 13 2738 Снимка: Wikimedia

На 2 януари проф. Арнолд написа в Туитър, че публикацията е оттеглена.