Откриха галактика-бебе, която прилича на Млечния път | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Галактиката е вписана под номер SPT0418-47

| Редактор: Надежда Христова 24 2605

Астрономи откриха галактика-бебе на 12 милиарда светлинни години, която прилича на Млечния път, съобщи АФП.

Галактиката е вписана под номер SPT0418-47. Тя е толкова далечна, че я виждаме каквато е била, когато Вселената е била на 1,4 милиарда години - само на 10 процента от сегашната възраст.

В тази епоха галактиките още са били в процес на образуване, уточни Южната европейска обсерватория.

Откритието е направено с мрежата от радиотелескопи АЛМА в Чили.

Приликата на новооткритата галактика с Млечния път е в гъстотата на звездите и същия диск на въртене. Това е изненадващо за астрономите, които не са очаквали, че такава структура е съществувал преди 12 милиарда години.

Изненадваща е и липсата на турбулентност и нестабилност в галактиката, което показва, че ранната Вселена вероятно не е била толкова хаотична.

"Въпреки че образува активно звезди и в нея протичат процеси с висока енергийност, SPT0418-47 е най-подреденият галактически диск, наблюдаван досега в ранната Вселена", уточни Симона Вегети от института "Макс Планк", един от съавторите на изследването.

Галактиката е вписана под номер SPT0418-47

| Редактор : Надежда Христова 24 2605 Снимка: NASA

Откритието е направено с мрежата от радиотелескопи АЛМА в Чили.