Откриха начин за подобряване на паметта при възрастни | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Експеримент с мишки е дал обещаващ резултат

Ново проучване, публикувано в списание Nature, описва как възрастни мишки се инжектират с цереброспинална течност (CSF) от по-млади индивиди. В следствие на това паметта на старите мишки се подобрява съществено.

Експеримент може да има големи последици за подобряването на паметта при хората.

Проучването предполага, че мишките, които са получили "млад CSF", са били по-способни да произвеждат нови олигодендроцити, сложен тип неврологични клетки, които помагат за изолирането на мозъчни неврони

Тези олигодендроцити, предполагат изследователите, от своя страна ще помогнат за производството на миелин, който е действителният слой на изолация между невроните.

По-този начин мозъчната активност и паметта се подобряват значително, заключват учените.

Те обаче допълват, че еднократно преливане от млад човек едва ли ще има ефект върху възрастен индивид. Въпреки това изследванията върху терапии, които могат да обърнат или забавят ефектите на старостта се превръща в една от най-финансираните "ниши" в медицината.

Експеримент с мишки е дал обещаващ резултат