Откриха нов метод за удължаване на живота | IT.dir.bg

Снимка: Pixabay

Откриха нов метод за удължаване на живота

Смеси от пробиотици и богати на полифеноли растения, могат да увеличат продължителността на живота

Учени от университета Макгил в Канада установиха, че симбиотиците - смеси от пробиотици и богати на полифеноли растения, могат да увеличат продължителността на живота и да намалят риска от заболявания в напреднала възраст, съобщи Лента.

Експриментите били извършени с плодови мушици Drosophila melanogaster, които, според учените, имат 70-процентно сходство с бозайниците, що се отнася до метаболизма. Мушиците били хранени със симбиотици и се оказало, че продължителността на живота им е 66 дни, т.е. с 26 дни по-голяма в сравнение с посестримите им в контролната група, които били на обичайния си хранителен режим. Хранените със симбиотици насекоми освен това били засегнати в по-малка степен от резистентност към инсулина, възпаления и окислителен стрес.

Симбиотиците били създадени от пробиотици Lactobacillus plantarum, Lactobacillus fermentum и Bifidobacteria longum с добавки TFLA - смеси от сухи съставки на растенията Emblica officinalis, Terminalia bellirica и Terminalia chebula.

Полученият резултат може да се обясни с наличие на оста черва-мозък - състоянието на микробиота в стомашно-чревния тракт може да е определящо за това на нервната система и дори да повлияе върху депресията и развитието на невродегенеративни заболявания в напреднала възраст. Учените все пак предупреждават, че е възможно симбиотиците да нямат толкова силен ефект върху човека, колкото върху насекомите.

Резултатите от изследването са публикувани в Scientific Reports.

| Редактор : Стоян Гогов 1 4162 Снимка: Pixabay

Резултатите от изследването са публикувани в Scientific Reports.