Откриха вкаменелостите на нов вид огромен бозайник | IT.dir.bg

Откриха вкаменелостите на нов вид огромен бозайник 2
Снимка: Wikimedia

Откриха вкаменелостите на нов вид огромен бозайник

Тревопасното е било с размерите на слон

Учени се натъкнаха на фосилизирани останки от тревопасно животно с размерите на слон, което е обитавало Европа преди над 200 милиона години, съобщиха Асошиейтед прес и Ройтерс.

Видът е кръстен Lisowicia bojani на името на селцето в южната част на Полша, където е направена находката. Полските учени отбелязват, че тревопасното се е хранело с нещо като човка и е имало вид на влечуго. Живяло е през геоложкия период триас.

Уникалността на новото откритие се състои в това, че Lisowicia bojani принадлежи към същия еволюционен клон, към който са причислени бозайниците. Това означава, че подобното на слон създание е било един от най-ранните предшественици на човека. Откритието доказва, че динозаврите не са били единствените едри животни, които са живели в този период.

"Това е едно от най-изненадващите фосилни открития от епохата на триаса в Европа", заяви палеонтологът Грегорж Невдиедски от университета в шведския град Упсала, един от авторите на проучването.

Досега преобладаваше теорията, че далечните предшественици на човека са били с малки размери и са се хранели с насекоми. Находката в Полша е на път да предизвика истински обрат в науката.

Откриха вкаменелостите на нов вид огромен бозайник 2