Откриха предполагаемо злато на Марс | IT.dir.bg

Откриха предполагаемо злато на Марс 10
Снимка: ISRO

Откриха предполагаемо злато на Марс

Роувърът "Кюриосити" е направил откритие на Червената планета

При своите проучвания на кратера Гейл на Марс роувърът "Кюриосити" се е натъкнал на странен метален обект, който бързо бе оприличен на самородно злато, пише порталът Space.

Вижте как изглежда самородното злато и го сравнете с метеоритите на Марс >> >> >>

Учените обаче разкриват, че единствено химически анализ би могъл да покаже дали лъскавият метален обект е злато или не е парче от разбил се метеорит.

"Кюриосити" и преди е откривал метални обекти в кратера Гейл, но досега всички те са били метеорити. В случая обаче блясъкът е по-силен и напомня за този на благороден метал.

Скептиците обаче посочват, че поради по-тънката марсианска атмосфера, много от падащите метеорити могат да избегнат оксидацията и да запазят своя металичен блясък.

Вижте най-красивите кратери на Марс >> >> >>

НАСА предстои да проведе изследвания върху обекта, който вече е наречен Little Colonsay. Според астрофизиците е вероятно на Марс ценните метали и химични елементи да са толкова често срещани, колкото и на Земята.

Повърхността на Марс е била белязана от мощен вулканизъм в миналото на планетата, което от своя страна със сигурност е изкарало доста ценни ресурси на повърхността или на по-лесно достъпни дълбочини.

Към днешна дата съществува технология, която позволява намирането на ресурси на Земята от Космоса. Това става на база на прецизни измервания на гравитацията и откриване на аномалии в нея и в магнитното поле. Много е вероятно в близкото бъдеще сателити с подобни инструменти да бъдат пратени на Марс.

Транспортирането на ресурси от Червената планета към Земята е лишено от икономическа логика, но залежите биха били много полезни за колонистите на Марс и за създаването на самоподдържащи се марсиански градове.

Откриха предполагаемо злато на Марс 10