Плодовите мушици предпочитат оргазмите пред алкохола | IT.dir.bg

Снимка: Wikipedia

Откритието може да помогне на алкохолиците

Мъжките плодови мушици се радват повече на оргазмите, отколкото на алкохола, сочат резултатите от израелско изследване, цитирани от Ройтерс. Учените, които тествали пристрастяването на въпросните насекоми към удоволствието, се надяват, че откритието им ще допринесе да се контролира злоупотребата с алкохол сред хората.

Изследователи от университета Бар Илан близо до Тел Авив изложили плодови мушици на червена светлина, която активирала протеина коразоним в коремчетата им и това отключило еякулация. Ръководителят на екипа Галит Шохат-Офир заяви, че след това било тествано как повторната еякулация повлияла върху желанието на плодовите мушици за други удоволствия, като поглъщане на съдържаща алкохол течност. "Получилите оргазъм мушици отбягваха алкохола, предпочитайки да се съберат в зоната с червена светлина, защото там се чувстваха добре, за разлика от насекомите в контролната група, които не бяха стимулирани", отбеляза един от авторите на изследването Шир Зер Криспил.

Учените смятат, че злоупотребата с вещества сред хората може да намалее чрез социални контакти и спорт, а не непременно чрез "възнаграждения" от сексуално естество.

Резултатите от изследването са публикувани в Current Biology.

Откритието може да помогне на алкохолиците

| Редактор : Стоян Гогов 5 1547 Снимка: Wikipedia

Резултатите от изследването са публикувани в Current Biology.