Поставиха под съмнение теорията за произхода на Луната | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Учените все още не са сигурни как се е образувал нашият естествен спътник

Луната вероятно се е формирала в резултат не на сблъсък между ранната Земя и огромно космическо тяло, а по друг начин, според японски учени, чието изследване е публикувано в сп. "Science Advances".

Експертите са стигнали до този извод, след като са анализирали данни от космическия апарат "Кагуя", чиято мисия в орбита около естествения спътник на Земята продължи година и половина.

Теорията за "суха" Луна, която предполага възникването на спътника в резултат на сблъсък между младата Земя и голямо космическо тяло, трябва да бъде преразгледана, смятат авторите на изследването.

Според традиционното схващане вследствие на сблъсъка почти всички летливи вещества са се изпарили от лунната повърхност под въздействието на високите температури, в това число и въглеродът.

Направеният анализ обаче е показал, че Луната излъчва мощни потоци от въглеродни йони и други елементи - откритие, което не се вписва в популярната теория за произхода й.

Учените все още не са сигурни как се е образувал нашият естествен спътник