Съществува ли огледален свят? Думата взимат учените | IT.dir.bg

Снимка: Shutterstock

Времето в паралелната Вселена тече в обратна посока

Вселената, която ни е известна, може да бъде огледално копие на друга вселена, състояща се главно от антиматерия. Това твърди теорията за две паралелни една на друга вселени, представена в навечерието на учени от Канада, според която времето в огледалната вселена тече в обратна посока, пише ScienceAlert.

"Все още не сме разбрали фините детайли на новия космологичен модел, но дори и сега можем да видим, че това е доста обещаваща теория. В частност, тя обяснява съществуването на тъмна материя по много естествен начин", казват Нийл Турок и Латъм Бойл от "Институтът за теоретична физика Периметър" в Канада.

Учените предполагат, че един от ключовите принципи на Вселената е симетрията на CPT. Според този основен физически принцип, всички процеси са неизменни, ако пространството и времето са обърнати, а античастиците са на мястото на частиците.

"В нашата Вселена има много повече материя, отколкото антиматерия. Освен това времето в нашата Вселена напредва заедно с нейното разширяване, т.е. симетрията на CPT не е за нашата Вселена. Но ако приемем, че нашата Вселената е огледален образ на друг свят, тогава всичко си идва на мястото", отбелязват канадските физици.

В статия, публикувана в Physical Review of Letters, се казва, че новият модел има голям брой критици, но въпреки това теорията все още не е отхвърлена напълно.

10 дни преди да почине бележитият британски физик Стивън Хокинг публикува доклад, съдържащ възможни доказателства за съществуването на безкраен брой паралелни вселени, възникнали в един и същ миг след Големия взрив.

Времето в паралелната Вселена тече в обратна посока