Международен екип от учени идентифицира невронните механизми, чрез които звукът притъпява болката при мишки.

Откритието им, публикувано в журнала Science, ще помогне за разработването на по-безопасни методи за лечение на болка.

Проучването е ръководено от изследователи от Националния институт по дентални и краниофациални изследвания (NIDCR), Китайският университет за наука и технологии Хефей и Медицински университет Анхуей в Китай.

Още от 1960 г. учените извършват проучвания с хора показващи, че музиката и други видове звук могат да помогнат за облекчаване на остра и хронична болка, включително болка от зъболекарска и медицинска хирургия, раждане и рак.

Новото изследване идентифицира как точно влияе звука на рецепторите.

"Наистина бяхме изненадани, че интензитетът на звука, а не категорията или възприеманата приятност на звука ще има значение", казва Юанюан Лиу.

Експерименти с мишки, на които е бил пускан бял шум с нисък интензитет на звука са дали обещаващ резултат, а животните са показали подобрение на различни видове болка.

Резултатите биха могли да дадат на учените отправна точка за проучвания, за да определят дали откритията върху мишки се отнасят и за хора.