Смартфоните ни облъчват с... бактерии | IT.dir.bg

Снимка: Shutterstock

Телефоните на медицинските сестри са най-опасни

Науката все още няма единодушно мнение по въпроса, дали смартфоните причиняват мозъчни заболявания. За сметка на това изследователи разкриват, че мобилните устройства са същински развъдник на бактерии, вируси, гъби и други вредни микроорганизми.

Фактът, че смартфонът може да бъде по-мръсен от тоалетната чиния, бе известен на микробиолозите от няколко години. Сега се оказа, че от устройствата ни има нова опасност, свързана със способността за натрупване на инфекции.

Проучване на университета в Сао Пауло установило, че смартфоните, използвани от лекарите в лечебните заведения, акумулират особено патогенна микрофлора. Оказало се, че 85% от бактериите, открити в мобилните устройства, са устойчиви на антибиотичния пеницилин, а 50% са показали висока адхезия, т.е. способността да се придържат към повърхности.

Изследвани са били патогенната флора на смартфони, принадлежащи на студенти по медицина - в специалности като стоматология, биомедицина, хранене и др.

Най-много бактерии обаче били открити върху телефоните на медицинските сестри. Там се срещали дори Staphylococcus aureus.

"Широкото използване на мобилни телефони в болници и медицински заведения е предпоставка за разпространението на вътреболничните инфекции, особено на места, където трябва да се спазват високи стандарти на хигиена - например в операционни зали", казва университетският професор Лизиан Кретли.

Според професора смартфоните помагат на лекарите да поддържат връзка и търсят нова информация, но служат и като резервоар за бактерии, които могат да се предават на пациентите.

Телефоните на медицинските сестри са най-опасни