Специалисти откриха признаци за по-голяма геоложка активност на Венера от известната | IT.dir.bg

Специалисти откриха признаци  за по-голяма геоложка активност на Венера от известната
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Гелогията на Венера е трудна за изучаване заради плътните матови облаци

| Редактор: Калина Петрова 10 2727

Международен екип планетолози откри, че кората на планетата Венера е фрагментирана, и че на повърхността има признаци на тектонско движение, съобщи Фокс нюз.

Резултатите може да означават, че Венера все още е геоложки активна, както и да насочат към тектонската активност на екзопланетите, и тази на Земята.

Установената тектонска деформация показва, че кората на много от низините на Венера е фрагментирана на отделни блокове, които са се движели един спрямо друг сравнително неотдавна от геоложка гледна точка.

"Тези движения може да са в резултат от конвекция в мантията. Ако е така, те са вид свързване на интериора с повърхността, каквото не е известно във вътрешната Слънчева система, освен на Земята" - пишат учените в сп. "Протоколи на Американската академия на науките".

Затова литосферата на Венера може да насочи каква е била тектониката на Земята през архейския период преди около 4 милиарда години.

Гелогията на Венера е трудна за изучаване заради плътните матови облаци. Специалистите са използвали за целта радар с много ниска резолюция, каза Питър Джеймс от университета Бейлър в Тексас пред Фокс нюз.

Гелогията на Венера е трудна за изучаване заради плътните матови облаци