Учени: Градивните елементи на живота са възникнали извън Земята | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Пептидите могат да предхождат формирането на нашата планета

Едва ли има по-голям въпрос от това как е възникнал животът Земята. Учените дават всичко от себе си, изследвайки древната история на Земята, за да му отговорят. Ново проучване обаче твърди, че може би трябва да търсим улики извън собствената си планета.

Изследването се фокусира върху пептиди, по-малки версии на протеини и един от основните градивни елементи, необходими за съществуването на живота. Те контролират всички видове процеси в тялото и обикновено трябва да има вода, за образуването им.

Аминокиселините са органичните съединения, които изграждат пептидите. Новото проучване демонстрира как химически прекурсор, наречен аминокетен, който може да образува аминокиселината глицин, може да бъде създаден в космически условия и без наличие на вода. Всъщност водният етап може да бъде пропуснат.

"Вместо да предприемаме химическата обиколка, в която се образуват аминокиселините, искахме да разберем дали вместо това не могат да се образуват аминокетенови молекули и да се комбинират директно, за да образуват пептиди", казва астрофизик Серж Краснокутски от университета в Йена в Германия.

"И направихме това при условията, които преобладават в космическите молекулярни облаци, тоест върху прахови частици във вакуум, където съответните химикали присъстват в изобилие: въглерод, амоняк и въглероден окис", допълва Краснокутски.

Изследването показва, че градивните блокове на живота може да не имат земен произход.

Условията вътре в облаците от космически прах биха могли потенциално да позволят образуването на пептиди, което може би е начинът, по който те са стигнали до Земята.

Учените вече са заети да разберат кои съставки за живот може да са пристигнали от космоса и кои са били смесени точно тук, на Земята. Новото проучване предлага още някои улики за произхода на живота - както тук, така и потенциално на други планети.

"Доставката на биополимери, образувани от тази химия, до скалисти планети в обитаемата зона може да бъде важен елемент в произхода на живота", заключават изследователите.

Изследването е публикувано в Nature Astronomy.

Пептидите могат да предхождат формирането на нашата планета

Изследването е публикувано в Nature Astronomy.