Учени успяха да модифицират ДНК на бикове, за да не им растат рога | IT.dir.bg

Снимка: Wikimedia

Учени успяха да модифицират ДНК на бикове, за да не им растат рога

Откритието ще позволи по-безопасна работа във фермите и по-малко болка за животните

| Редактор: Кристиан Антонов 9 953

Генното инженерство достига нови висоти, след като учени откриха как да променят гените на бикове, така че да не им порастват рога. Причината за опитите на учените се коренят в това, че рогата им постоянно създават проблеми на отглеждащите ги фермери, а и на самите тях.

След като те бъдат опитомени, рогата по-скоро пречат. Могат да наранят работник, а за биковете, наличието на рога не помага, а носи само болка при различни наранявания или сблъсъци с други животни. За да ги избегнат до този момент фермерите са отстранявали оперативно рогата на животните, което обаче ги е стресирало, а и е носело допълнително болка.

Учените от Университета на Калифорния са измислили начин, с който след пускане на специална бактерия, попадаща в ДНК на младите бикове тя влияе на гена, заради който им порастват рога. В резултат на генетичното модифициране рогата вече не растат.

По думите на изследователите това по никакъв начин не променя природата на биковете и те могат да бъдат използвани за същите дейности, включително месото им да бъде консумирано, без да носи някаква опасност за здравето на хората.

| Редактор: Кристиан Антонов 9 953 Снимка: Wikimedia