Учени: Земята може би е жив организъм | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Учени: Земята може би е жив организъм

Концепцията им е по-близо до тази на "кошерното съзнание"

Екип от учени публикува статия, в която изследва възможно ли е Земята да е жив организъм със собствено съзнание. Научният труд е публикуван в журнала International Journal of Astrobiology и представя идеята за "планетарния интелект", който описва "колективното познание" на цяла планета.

Според изследователите концепцията може да ни помогне да се справим с глобални проблеми като изменението на климата или дори да ни помогне да открием извънземен живот.

Изследователите посочват доказателства, че подземните мрежи от гъби могат да комуникират, което предполага, че мащабни мрежи от живот могат да образуват огромен невидим интелект, който дълбоко променя състоянието на цялата планета.

Един от основните видове, пораждащи подобни промени в момента са хората -от климата до пластмасовата криза, видът ни може да промени необратимо екологичния баланс.

"Все още нямаме способността да реагираме общностно в най-добрия интерес на планетата", каза Адам Франк, професор по физика в университета в Рочестър и съавтор на статията

Изследователите вярват, че подобни мисловни експерименти могат да помогнат на хората да разберат тяхното въздействие върху Земята и да послужат като ръководство за това как да го подобрят. Интересното е, че те също вярват, че може да помогне и при търсенето на извънземни.

"Казваме, че единствените технологични цивилизации, които може да видим - тези, които трябва да очакваме да видим - са тези, които не са се самоубили, което означава, че те трябва да са достигнали етапа на истински планетарен разум", каза Франк.

Тезата на учените обаче не е толкова свързана с възприемането на планетата като жив организъм със собствен ум. Вместо това от написаното става ясно, че идеята на изследователите е по близо до "кошерното съзнание" на даден вид, които има силата и волята да действа като един глобален организъм.

Учени: Земята може би е жив организъм