В Аржентина е открит фосил на един от последните мегараптори | IT.dir.bg

В Аржентина е открит фосил на един от последните мегараптори 5
Снимка: Wikimedia

В Аржентина е открит фосил на един от последните мегараптори

Археолозите са попаднали на останките на един от последните месоядни динозаври на планетата

Палеонтолози от аржентинския Природонаучен музей обявиха, че са открили останки на 70 милиона години на мегараптор.

Вижте как е изглеждал мегарапторът >> >> >>

Това бил един от последните месоядни динозаври на планетата. Учените попаднали на находката в средата на март в южната провинция Санта Крус. След като изследвали фосилите с дължина от десет метра, експертите установили, че това са останки от хищен динозавър от края на епохата на динозаврите (кредния период от мезозойската ера).

Това е моментът преди 65 милиона години, когато настъпва изчезването на динозаврите и този нов мегараптор ще е един от последните представители на този вид, каза Фернандо Новас, ръководител на изследването, пред Ройтерс.

В сравнение с тиранозавър рекс мегарапторите били с по-фина структура на тялото, по-бързи, а дългите опашки им помагали да поддържат баланс. Те имали мускулести, издължени крака, които им позволявали да правят големи крачки:

"Отличителна характеристика на мегарапторите били много дългите им ръце, а пръстите им завършвали с нокти от около 40 сантиметра, с които си служели при ловуване", обясняват специалистите.

В Аржентина е открит фосил на един от последните мегараптори 5