В Шанхай откриват най-големия планетариум в света (видео) | IT.dir.bg

Скрийншот: YouTube

| Редактор: Радостина Димитрова 14 5112

Китай открива най-големия планетариум на света в Шанхай на 18 юли, съобщава местният информационен ресурс "Пенпай", предава ТАСС.

Този комплекс, който започна да се строи през ноември 2016 г., се намира в новия квартал Пудунг. Общата площ на основната сграда е 38 хиляди квадратни метра, а целият комплекс със съседни структури се простира на 58,6 хиляди квадратни метра.

Преди официалното откриване администрацията на планетариума възнамерява да проведе няколко дни на отворени врати за журналисти и експерти, за да добият впечатления от работата на съоръжението в тестов режим, преди посетителите да бъдат пуснати в него.

Планетариумът ще се състои от основна и редица спомагателни структури, включително младежки изследователски център и две обществени обсерватории. В изложбената част посетителите ще могат да видят около 70 фрагмента от различни метеорити, включително артефакти от Луната, Марс и астероида Веста.

Колекцията ще включва и оригинални творби на Исак Нютон, Галилео Галилей, Николай Коперник и редица други учени. В образователните програми на планетариума ще се прилагат широко технологии като визуализация на данни, добавена реалност, биометрия и изкуствен интелект.

Основната сграда, според плана, се състои от три структури, които приличат на небесни тела: Окулус, обърнат купол и сфера, които заедно образуват гигантски астрономически инструмент за проследяване на времето въз основа на промени в светлината и сянката.

Външно комплексът прилича на голям космически кораб от научно-фантастичните филми или стилизирани орбити, по които се движат планетите. Пешеходните пътеки около основната сграда са оформени по такъв начин, че да изглеждат като линии на галактическа спирала.

По време на изграждането на планетариума са използвани екологично чисти материали и най-новите постижения на зелените технологии.

| Редактор : Радостина Димитрова 14 5112 Скрийншот: YouTube