Японски учени откриха галактика с най-древната спираловидна структура | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Възрастта ѝ, по оценки на учените, е 12,4 милиарда години

| Редактор: Радостина Димитрова 7 3584

Група учени, между които специалисти от националната астрономическа обсерватория на Япония и японския университет за перспективни изследвания откри във вселената галактика с най-древната спираловидна структура, образувала се 1,4 милиарда години след Големия взрив. Това съобщи вчера на сайта си обсерваторията ALMA (АЛМА), използваща комплекс от радиотелескопи в чилийската пустиня Атакама, предаде ТАСС.

Галактиката е наречена BRI 1335-0417. Възрастта ѝ, по оценки на учените, е 12,4 милиарда години. Спираловидната ѝ структура се простира на около 15 000 светлинни години от центъра на галактиката. Това се равнява на около една трета от размера на Млечния път.

Предполагаемата обща маса на звездите и междузвездната среда също е съпоставима с Млечния път.

BRI 1335-0417. съдържа голямо количество прах, който е закривал светлината на звездите. Това е затруднявало наблюдението й. Подробното изучаване станало възможно с мощни телескопи на АЛМА.

Учените се надяват по-нататъшното изучаване на BRI 1335-0417 да помогне за по-доброто разбиране на процеса на образуване на галактиките, включително и на Слънчевата система.

Възрастта ѝ, по оценки на учените, е 12,4 милиарда години