Три урока по математика събраха най-много гласове в Академията за дигитални умения
Сред тях са практическо използване на синус и косинус за изграждане на рампа и създаване на визуални материали с числото Пи
Три урока по математика, които насърчават учениците да се справят с различни предизвикателства с помощта на AI инструменти, събраха най-много гласове в състезанието на Академията за дигитални умения. Те показват методи за изчисление на дължина и наклон на рампа за хора с увреждания, създаване на визуални материали с числото Пи и проверка на задачи със събиране и изваждане. Инициативата на prepodavame.bg с подкрепата на Yettel събра в специална библиотека селекция от най-добрите учебни планове, създадени в рамките на обученията за учители през 2024 г.
В библиотеката на проекта има най-много уроци по предметите, свързани с информационните технологии (Компютърно моделиране и информационни технологии, Информатика), Български език и литература (БЕЛ) и природни науки (Човек и природа, Биология, География). През целия ноември 170 от тях се състезаваха за вота на потребителите в образователната платформа prepodavame.bg.
"В конкурса се включиха учители с различен опит в интегрираното използване на изкуствен интелект в класната стая. От уроците е видно, че те проявяват творчески дух и опитват да дадат на учениците си основата, която им е нужна, за да се справят с новите технологии", коментира Иван Попов от екипа на prepodavame.bg.
Креативност, практическа насоченост и възможност за творчество отличават трите учебни плана, спечелили състезанието. Те са са предназначени за ученици от 3., 7. и 9. клас и им обясняват важни математически функции и правила чрез различни ситуации.
В урока за тригонометричните функции се вижда приложението им в реалния живот с пример за проектиране на рампа за хора с двигателни затруднения. Учениците трябва да търсят нормативни изисквания за подобни рампи с помощта на AI, проверяват данни и чертаят схеми в GeoGebra. Те използват синус и косинус, за да изчислят елементи на правоъгълен триъгълник и решават задачи с помощта на тригонометричните функции. Учебните материали са дело на Гинка Гамсъзова от СУ "Св. Софроний Врачански" в гр. Пловдив.
"Математически детектив" е играта, в която учениците от 3. клас работят в групи по задачи за събиране и изваждане, като използват AI инструменти за проверка на решенията. Виртуалният помощник им дава също насоки и задачи. Автор на урока е Яница Манолова от ОУ "Св. Климент Охридски" в гр. Хасково.
Третият урок набляга върху творческите дейности. След като се запознаят с концепцията за числото Пи и неговото приложение - формулите за обиколка и лице на кръг, учениците решават практически задачи, а в креативната част създават визуални материали на числото Пи с помощта на AI инструменти. Урокът е създаден от Златина Захариева от ОУ "Христо Смирненски" в гр. Радомир.
"Това са само част от примерите за приложението на новите технологии, които учителите не само усвояват, но и предават на учениците, помагайки им да бъдат по-добре подготвени за дигиталното бъдеще, което ги очаква. Радвам се, че сред уроците има и такива, които не само засягат дадена учебна тема, но и показват как тя може да бъде приложена за реални житейски задачи", посочва Маргита Колчева, мениджър "Устойчиво развитие" в Yettel.
Дигиталната академия е съвместна инициатива на образователния сайт prepodavame.bg и Yettel, която помага на учителите да се адаптират към дигиталния свят и да усвояват нови знания, свързани със съвременните технологии и изкуствения интелект. Материалите имат практически фокус, така че лесно да се прилагат в учебния процес и да позволяват използването на различни инструменти като ChatGPT, Gemini, Copilot и BgGPT. Проектът е част от програмата на телекома "Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения", която насърчава дигиталното приобщаване на населението. Амбицията на оператора е всяка година да помага на 10 000 души да подобрят дигиталните си способности.
НАЙ
HUAWEI Mate X6: Смартфон революцията, която променя правилата на играта
Sony спира производството на Blu-Rey дискове
НАСА прекратява програмите си за малцинствата
Стартъп лъже болни от рак, че може да ги излекува на отдалечен остров
Тестват дали изкуствения интелект може да изпитва болка
Sony спира производството на Blu-Rey дискове
НАСА прекратява програмите си за малцинствата
Стартъп лъже болни от рак, че може да ги излекува на отдалечен остров
Тестват дали изкуствения интелект може да изпитва болка
САЩ повдигнаха обвинения срещу петима, наемали ИТ служители от Северна Корея