AI помогна на Google да блокира над 39 милиона фалшиви рекламни акаунта
Състоя се мащабна офанзива срещу измамите в платформата на Google, подпомогната от големи езикови модели
През 2024 г. Google е постигнала значителен напредък в борбата с измамите в своята рекламна екосистема. Компанията е блокирала 39,2 млн. рекламни акаунта - три пъти повече в сравнение с предходната година.
Това стана възможно благодарение на използването на големи езикови модели (LLM), които са обучени да откриват съмнителни сигнали като олицетворяване, подвеждащи методи на плащане и други индикатори за злоупотреби още преди самите реклами да бъдат пуснати онлайн.
Google е направила над 50 подобрения в своите AI модели, а над 100 експерти от различни отдели - включително Ads Safety, Trust and Safety и DeepMind - са се обединили, за да анализират нови типове измами.
Тези усилия са довели до блокирането на над 700 000 акаунта, свързани с фалшиви реклами, както и до намаляване на жалбите за такъв тип съдържание с цели 90 процента. Компанията е въвела над 30 нови правила и технически мерки срещу злоупотребите от страна на рекламодатели и сайтове.
Само в САЩ са блокирани над 39 милиона рекламодателски акаунта, като са премахнати и 1,8 милиарда реклами. Нарушенията най-често са свързани със злоупотреби с платформа, невярно представяне, некоректни здравни твърдения, персонализиране на реклами и злоупотреба с търговски марки.
В Индия - вторият по големина онлайн пазар в света - са блокирани 2,9 милиона акаунта и над 247 милиона реклами. Най-честите нарушения там също са свързани с финансови измами, марки и нелегален хазарт.
Общият брой блокирани реклами през 2024 г. възлиза на 5,1 милиарда, а премахнатите страници - на 1,3 милиарда. Спадът в сравнение с 2023 г. (5,5 млрд. реклами и 2,1 млрд. страници) показва ефективността на новите превантивни механизми.
В рамките на изборната година Google е проверила над 8900 нови рекламодатели и е премахнала 10,7 милиона политически реклами. Освен това са наложени ограничения на 9,1 милиарда реклами. Компанията признава, че не е застрахована от грешки, затова поддържа активен процес на обжалване, където спорни случаи се разглеждат от реални хора.