Spotify започва да губи част от водещата си пазарна роля в САЩ за сметка на конкурентите си от Apple.

Докато Spotify остава лидер на международния пазар за стрийминг на музика, Apple бързо се разширява в САЩ поради способността да продава услугата си директно чрез мобилните устройства, които произвежда, като iPhone.

Повод да бъде забелязан бързият темп на растеж на Apple Music през последните две месеца се оказа премиерата на новия албум на канадския рапър Дрейк (Drake), предава Financial Times, цитиран от Профит.

В рамките на първите 24 часа от премиерата, албумът на име Scorpion е бил стриймван около 170 млн. пъти чрез Apple Music. За сравнение, за същия период Spotify отчита около 130 млн. стриймвания на албума на Дрейк, въпреки че има три пъти повече потребители от Apple по света.

По думите на неназован шеф на музикален лейбъл, Дрейк прави огромна навалица около себе си на платформата на Spotify, но за сметка на това Apple предлага много по-високо ниво на ангажираност от страна на потребителите.

Spotify, Apple и другите услуги за стрийминг на музика не публикуват публично разбивки на абонатите си по отделни държави, но предоставят тези цифри на музикалните разпространители и звукозаписните компании.

Така към края на миналата седмица Apple има между 21 и 21.5 млн. абонати в САЩ, докато Spotify отчита между 22 и 22.5 млн. абоната, според данни, изнесени от представители на звукозаписни компнии. Преди година Spotify е имала около 17 млн. абонати в САЩ спрямо 13 млн. за Apple, посочват неназовани източници.

Експертите очакват Apple да застигне Spotify в САЩ до един месец. Очаква се до края на годината производителят на iPhone да достигне 27 млн. абоната на щатския пазар, докато Spotify да остане с 24 млн. абоната.

Apple Music се развива доста по-бързо от шведския си конкурент във Великобритания и Канада. По думите на Марк Мълиган, анализатор от Midia Research, Spotify ангажират по-младата аудитория като пионер в този бизнес, докато Apple разчитат на много по-широката си аудитория.

Така щатската компания може да разчита на много по-зрели, респективно заможни, потребители, като освен всичко друго, можу директно да продава стрийминг услугата си чрез смартфоните, които произвежда.