Съпротивата срещу високите комисионни, които Apple налага през магазина си за приложения App Store се разраства. Към Epic и Spotify се присъединява групата Digital Content Next (DCN) представляваща някои доста сериозни новинарски издания. В нея влизат New York Times, The Wall Street Journal и други, предава Mobile Bulgaria.

Желанието на всички тях е Apple да намали дела си от 30%, който взима от абонаментите за първата година (15% след това). Тази практика на компанията от Купертино според тях има влияние върху възможността им да инвестират във висококачествено съдържание и да се конкурират с останалите издатели.

Припомняме, че издателят на Fortnite, Epic, съди Apple за монополно поведение след като компанията премахна популярната игра от платформата си. Microsoft също критикува Apple заради условията в App Store, които не позволяват достъпа до него на облачните гейминг услуги, включително xCloud.

Според DCN Apple дава по-добри условия на Amazon за приложението в iOS Prime Video, като взима 15% комисионна още през първата година.