Apple остава най-скъпата марка за 2022-а, Huawei влезе в топ 10 | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Apple остава най-скъпата марка за 2022-а, Huawei влезе в топ 10
Снимка: iStock/Getty Images

Apple остава най-скъпата марка за 2022-а, Huawei влезе в топ 10

Технологичният сектор отново е определен за най-скъпата индустрия с обща стойност от близо 1,3 трилиона щатски долара в класацията

| Редактор: Лилия Чалева 3 2560

Водещата консултантска компания в оценяването на марките и техните стратегии "Бранд файненс" (Brand Finance) определи "Хуавей" (Huawei) за една от 10-те най-скъпи марки за 2022 г. в неотдавна публикувания си доклад Brand Finance Global 500 2022. Проучването показва впечатляващ годишен ръст от 29 процента на стойността на марката до 71,2 милиарда долара, което й е позволило да се издигне с няколко позиции в класацията, в сравнение с миналата година - от 21-ва до 9-та, съобщиха от компанията.

Всяка година "Бранд файненс" подлага на тест 5000 от най-големите марки и публикува близо 100 доклада, оценявайки компании от всички сектори и държави. Топ 500 на най-ценните и най-силни марки в света е в годишната класация Brand Finance Global 500 за 16-а поредна година.

Технологичният сектор отново е определен за най-скъпата индустрия с обща стойност от близо 1,3 трилиона щатски долара в класацията. Общо 50 технологични марки присъстват в доклада. "Хуавей" успява да възвърне мястото си сред първите 10 бранда въпреки предизвикателствата през последните години, отбелязват от компанията.

"Бранд файненс" приписва растежа на "Хуваей" на нейния ангажимент към иновациите, като инвестира сериозно в местни технологични компании и научно-изследователска дейност, както и насочва фокуса си към бизнеса с електрически автомобили, продължавайки да укрепва своите услуги.

"Епъл" (Apple) е класирана на първо място. Стойността на марката се увеличава с 35 процента до историческото равнище от 355,1 милиарда долара.

Втора е "Амазон" (Amazon), оценена на 350,3 млрд. долара. На трета позиция е брандът "Гугъл" (Google) със стойност 263,4 млрд. долара, а на четвърто място е "Майкрософт" (Microsoft) със 184,2 милиарда долара. Първите четири компании запазват позициите си в класацията спрямо миналата година. На пето място се изкачва "Уалмарт" (Walmart ) със стойност 111,9 милиарда долара, на шесто е "Самсунг" (Samsung Group), оценена на 107,3 милиарда долара, на седма позиция е "Фейсбук" (Facebook) - 101,2 млрд. долара, осма е китайската Ай Си Би Си (ICBC), оценена на 75,1 млрд. долара. На десето място, след "Хуавей", слиза "Върайзън" (Verizon) със стойност на марката 69,6 млрд. долара.

В доклада като компания с най бързо нарастваща стойност на марката е посочена "ТикТок" (TikTok) с годишен ръст от 215 процента.

Две германски марки - автомобилният концерн "Мерцедес Бенц" (Mercedes-Benz) и телекомуникационният доставчик "Дойче телеком" (Deutsche Telekom) - се съревновават за най-високата стойност на марката на Стария континент. С оценка от 60,7 милиарда долара, Мерцедес-Бенц отново е най-ценната марка в Европа, следвана от Дойче телеком с 60,1 милиарда долара.

Apple остава най-скъпата марка за 2022-а, Huawei влезе в топ 10

Apple остава най-скъпата марка за 2022-а, Huawei влезе в топ 10

Технологичният сектор отново е определен за най-скъпата индустрия с обща стойност от близо 1,3 трилиона щатски долара в класацията

| Редактор : Лилия Чалева 3 2560 Снимка: iStock/Getty Images

Водещата консултантска компания в оценяването на марките и техните стратегии "Бранд файненс" (Brand Finance) определи "Хуавей" (Huawei) за една от 10-те най-скъпи марки за 2022 г. в неотдавна публикувания си доклад Brand Finance Global 500 2022. Проучването показва впечатляващ годишен ръст от 29 процента на стойността на марката до 71,2 милиарда долара, което й е позволило да се издигне с няколко позиции в класацията, в сравнение с миналата година - от 21-ва до 9-та, съобщиха от компанията.

Всяка година "Бранд файненс" подлага на тест 5000 от най-големите марки и публикува близо 100 доклада, оценявайки компании от всички сектори и държави. Топ 500 на най-ценните и най-силни марки в света е в годишната класация Brand Finance Global 500 за 16-а поредна година.

Технологичният сектор отново е определен за най-скъпата индустрия с обща стойност от близо 1,3 трилиона щатски долара в класацията. Общо 50 технологични марки присъстват в доклада. "Хуавей" успява да възвърне мястото си сред първите 10 бранда въпреки предизвикателствата през последните години, отбелязват от компанията.

"Бранд файненс" приписва растежа на "Хуваей" на нейния ангажимент към иновациите, като инвестира сериозно в местни технологични компании и научно-изследователска дейност, както и насочва фокуса си към бизнеса с електрически автомобили, продължавайки да укрепва своите услуги.

"Епъл" (Apple) е класирана на първо място. Стойността на марката се увеличава с 35 процента до историческото равнище от 355,1 милиарда долара.

Втора е "Амазон" (Amazon), оценена на 350,3 млрд. долара. На трета позиция е брандът "Гугъл" (Google) със стойност 263,4 млрд. долара, а на четвърто място е "Майкрософт" (Microsoft) със 184,2 милиарда долара. Първите четири компании запазват позициите си в класацията спрямо миналата година. На пето място се изкачва "Уалмарт" (Walmart ) със стойност 111,9 милиарда долара, на шесто е "Самсунг" (Samsung Group), оценена на 107,3 милиарда долара, на седма позиция е "Фейсбук" (Facebook) - 101,2 млрд. долара, осма е китайската Ай Си Би Си (ICBC), оценена на 75,1 млрд. долара. На десето място, след "Хуавей", слиза "Върайзън" (Verizon) със стойност на марката 69,6 млрд. долара.

В доклада като компания с най бързо нарастваща стойност на марката е посочена "ТикТок" (TikTok) с годишен ръст от 215 процента.

Две германски марки - автомобилният концерн "Мерцедес Бенц" (Mercedes-Benz) и телекомуникационният доставчик "Дойче телеком" (Deutsche Telekom) - се съревновават за най-високата стойност на марката на Стария континент. С оценка от 60,7 милиарда долара, Мерцедес-Бенц отново е най-ценната марка в Европа, следвана от Дойче телеком с 60,1 милиарда долара.