Той е изпълнен с потребители, които се впускат в онлайн търсения, за да намерят какво да купят, къде да се хранят, какво да облекат и дори на кой лекар да отидат. Ето защо онлайн управлението на репутацията се превърна в решаващ фактор за процъфтяването на бизнеса, споделят специалистите от ORM.BG - първата дигитална агенция за управление на онлайн репутация в България.

В днешно време резултатите са буквално в ръцете ни. Търсенето от мобилни телефони засенчват това от настолен компютър, като тази тенденция се наблюдава още от 2015-а година. Много е важно бизнесите да актуализират основната си информация (работно време, местоположение, уебсайт, телефонен номер, електронна поща, страници в социалните медии), като това може да бъде добро начало, давайки на клиентите важна необходима информация на леснодостъпно за тях място - Интернет. В средите през последните години битува схващането, че ако даден бизнес не съществува в онлайн пространството, то значи, че въобще не съществува.

Като всяко начало и изграждането на работеща дигитална стратегия и онлайн репутация може да бъде трудно. Необходимо е да се вложат време и средства, а дори тогава не е гаранция, че ще постигнете резултатите, които искате. Ето защо е препоръчително да се използват услугите на професионални агенции като ORM.BG, чиято основна дейност е да изгради цялостния ви облик в дигитална среда - от уебсайт, през поддържане на бранд профили в социалните медии, до регулярно публикуване на релевантно текстово съдържание, даващо полезни съвети и любопитна информация от вашата сфера на дейност, на вашите клиенти.

Много фирми смятат, че управлението на тяхната репутация е направена само чрез наблюдение на онлайн рецензиите за тях. Сайтовете за рецензии са изключително важни. Те обаче не са единственото място, където клиентите говорят за вас онлайн. Ако ги използвате правилно, социалните медии може лесно да достигне до широк кръг от потенциални клиенти. Въпреки че социалните медии работят рефлективно, те остават едни от най-полезните инструменти за ORM (Online Reputation Management). Може да помислите дори за създаване на акаунти и свързване с клиенти, ако забележите много дискусии, заформили се в определена платформа, свързана с вашия бранд, препоръчва ORM.BG.

Днес не е достатъчно просто да наблюдавате вашата онлайн репутация. От бизнеса е необходимо да участва активно, за да поддържа и насърчава добрата си репутация. Това обаче не означава, че няма да се появят претенденти и конкуренти, които да публикуват анонимно отрицателни отзиви, за да саботират вашата онлайн репутация.

Ето защо ORM.BG препоръчва да бъдете на колкото се може повече места онлайн. Като се започне от изграждане на личен уебсайт и колкото се може по-често да публикувате полезно и интригуващо за вашите клиенти съдържание, благодарение на което да изградите връзка с тях.