Добавената реалност влиза в българските училища | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Добавената реалност влиза в българските училища 9
Снимка: SmartClassroom

Добавената реалност влиза в българските училища

Уроците стават много по-интересни за учениците

| Редактор: Стоян Гогов 10 6144

Замисляли ли сте се колко технологиите са променили и улеснили нашето ежедневие? Дейности, които преди 20 години са изисквали чакане на опашки и висене на гишетата, днес стават за секунди - само с един клик. И докато дигитализацията става все по-голям факт в нашето ежедневие, една много важна сфера за бъдещето на България остава в миналия век.

Голяма част от училищата у нас все още разчитат на остарели методи, в които откривателският дух и детска любопитност остават на заден план. Учениците рядко имат възможност сами да открият отговора на въпроса, вместо това той им се поднася, често по доста скучен начин. Това не само намаля интереса на подрастващите към темата, но и не стимулира самостоятелното мислене.

Може би това е и една от причините толкова много деца да са погълнати от компютърните игри. В тях те имат различни по вид проблеми, с които трябва да се справят сами и да подобрят своите способности. Често подценяваме това, когато мислим за компютърните игри, но истината е, че още от древността хората са научавали много именно благодарение на игрите.

По темата са правени множество изследвания, като в едно от тях Центъра за подрастващите деца към Харвардския университет заключва, че колкото повече интерактивност се използва в образованието на малки деца, толкова по-лесно ще учат те и като големи. Това е така, защото на психологическо ниво от малки ще свързват ученето с нещо приятно и откривателско.

Идва логичният въпрос - може ли училищата в България все повече да започнат да разчитат на по-модерни методи и технологии, които да заинтригуват умовете на подрастващите?

Оказва се, че може. Като част от своите програми за корпоративна социална отговорност, Samsung България създава мобилното приложение Smart Classroom AR.

То използва технологията за добавена реалност, за да превърне малките ученици в същински откриватели. Инсталирана на смартфона на малчуганите, апликацията превръща учебният материал в интересна игра, която стимулира децата сами да разкриват информацията заложена в урока.

Сухата диктовка и зазубряне са изместени от откривателски дух. Например, ученикът може да разгледа подробно и по най-подходящият начин устройството на човешкото тяло. Освен по "Човекът и природата", в приложението могат да бъдат открити и упражнения по география, информационни технологии, технологии и предприемачество, български, английски и немски език, математика, история, биология и здравно образование, както и много други.

Вижте снимки от приложението >> >> >>

Проектът създава Samsung България, с помощта на програмисти от Infinno, експерти от "Образование 5.0" и смел екип от български учители и ученици. Всички упражнения са изцяло съобразени с одобреното учебно съдържание от МОН.

Към този момент приложението предлага над 200 упражнения с добавена реалност за ученици от 1-ви до 12-и клас, като постоянно се допълват нови предмети и класове.

Ученическият бележник стартира приложението

Снимка: Samsung

Екипът обаче не спира до тук и създава първия по рода си онлайн инструмент, в който българските учители могат да създават собствено учебно съдържание с добавена реалност. Благодарение на Smart CreatAR те сами могат да разработват упражнения по различни предмети, които в последствие се добавят в приложението, където учениците могат да ги използват на своя смартфон. От края на 2018 година и към този момент се провеждат обучения на учители в цялата страна за работа с иновативната платформа. Така на практика се гарантира, че съдържанието на приложението не само ще се обогатява, но и ще отговаря по-най-добрия начин на изискванията и нуждите на учителите. До момента са проведени 37 обучения, в рамките на които са обучени над 550 учители в 76 учебни заведения в България. Обученията преминават във всички видове училища, вкл. детски градини, обучени са също и студенти - педагози от 2 университета - СУ "Св. Климент Охридски" и РУ "Ангел Кънчев". Обученията, финансирани изцяло от Samsung България, до момента са достигнали до 66 града в 8 области, 27 от които са малки населени места и села в България.

Може би най-големият плюс обаче е, че модернизирането на учебният процес става без натоварване на училищния бюджет. Като част програмите за корпоративна социална отговорност на компанията, използването на тези решения e напълно безплатно за всички потребители. Така дори и най-бедното школо може да си позволи да се възползва от тези иновации за един по-интерактивен и ефективен учебен процес.

Приложението е създадено да бъде като игра

Снимка: Samsung

Приложението има и други плюсове, като например, че вече е с олекотена версия за по-лесна и бърза работа, а също и че може да функционира добре на всяко Android устройство.

За да използвате Smart Classroom AR ви е нужен само един ученически бележник, както и да изтеглите приложението от Google Play тук >>>

Повече информация относно проекта, съчетаващ модерните технологии и добавената реалност с българските училища, може да намерите тук >>>

Добавената реалност влиза в българските училища 9

Добавената реалност влиза в българските училища

Уроците стават много по-интересни за учениците

| Редактор : Стоян Гогов 10 6144 Снимка: SmartClassroom

Замисляли ли сте се колко технологиите са променили и улеснили нашето ежедневие? Дейности, които преди 20 години са изисквали чакане на опашки и висене на гишетата, днес стават за секунди - само с един клик. И докато дигитализацията става все по-голям факт в нашето ежедневие, една много важна сфера за бъдещето на България остава в миналия век.

Голяма част от училищата у нас все още разчитат на остарели методи, в които откривателският дух и детска любопитност остават на заден план. Учениците рядко имат възможност сами да открият отговора на въпроса, вместо това той им се поднася, често по доста скучен начин. Това не само намаля интереса на подрастващите към темата, но и не стимулира самостоятелното мислене.

Може би това е и една от причините толкова много деца да са погълнати от компютърните игри. В тях те имат различни по вид проблеми, с които трябва да се справят сами и да подобрят своите способности. Често подценяваме това, когато мислим за компютърните игри, но истината е, че още от древността хората са научавали много именно благодарение на игрите.

По темата са правени множество изследвания, като в едно от тях Центъра за подрастващите деца към Харвардския университет заключва, че колкото повече интерактивност се използва в образованието на малки деца, толкова по-лесно ще учат те и като големи. Това е така, защото на психологическо ниво от малки ще свързват ученето с нещо приятно и откривателско.

Идва логичният въпрос - може ли училищата в България все повече да започнат да разчитат на по-модерни методи и технологии, които да заинтригуват умовете на подрастващите?

Оказва се, че може. Като част от своите програми за корпоративна социална отговорност, Samsung България създава мобилното приложение Smart Classroom AR.

То използва технологията за добавена реалност, за да превърне малките ученици в същински откриватели. Инсталирана на смартфона на малчуганите, апликацията превръща учебният материал в интересна игра, която стимулира децата сами да разкриват информацията заложена в урока.

Сухата диктовка и зазубряне са изместени от откривателски дух. Например, ученикът може да разгледа подробно и по най-подходящият начин устройството на човешкото тяло. Освен по "Човекът и природата", в приложението могат да бъдат открити и упражнения по география, информационни технологии, технологии и предприемачество, български, английски и немски език, математика, история, биология и здравно образование, както и много други.

Вижте снимки от приложението >> >> >>

Проектът създава Samsung България, с помощта на програмисти от Infinno, експерти от "Образование 5.0" и смел екип от български учители и ученици. Всички упражнения са изцяло съобразени с одобреното учебно съдържание от МОН.

Към този момент приложението предлага над 200 упражнения с добавена реалност за ученици от 1-ви до 12-и клас, като постоянно се допълват нови предмети и класове.

Ученическият бележник стартира приложението

Снимка: Samsung

Екипът обаче не спира до тук и създава първия по рода си онлайн инструмент, в който българските учители могат да създават собствено учебно съдържание с добавена реалност. Благодарение на Smart CreatAR те сами могат да разработват упражнения по различни предмети, които в последствие се добавят в приложението, където учениците могат да ги използват на своя смартфон. От края на 2018 година и към този момент се провеждат обучения на учители в цялата страна за работа с иновативната платформа. Така на практика се гарантира, че съдържанието на приложението не само ще се обогатява, но и ще отговаря по-най-добрия начин на изискванията и нуждите на учителите. До момента са проведени 37 обучения, в рамките на които са обучени над 550 учители в 76 учебни заведения в България. Обученията преминават във всички видове училища, вкл. детски градини, обучени са също и студенти - педагози от 2 университета - СУ "Св. Климент Охридски" и РУ "Ангел Кънчев". Обученията, финансирани изцяло от Samsung България, до момента са достигнали до 66 града в 8 области, 27 от които са малки населени места и села в България.

Може би най-големият плюс обаче е, че модернизирането на учебният процес става без натоварване на училищния бюджет. Като част програмите за корпоративна социална отговорност на компанията, използването на тези решения e напълно безплатно за всички потребители. Така дори и най-бедното школо може да си позволи да се възползва от тези иновации за един по-интерактивен и ефективен учебен процес.

Приложението е създадено да бъде като игра

Снимка: Samsung

Приложението има и други плюсове, като например, че вече е с олекотена версия за по-лесна и бърза работа, а също и че може да функционира добре на всяко Android устройство.

За да използвате Smart Classroom AR ви е нужен само един ученически бележник, както и да изтеглите приложението от Google Play тук >>>

Повече информация относно проекта, съчетаващ модерните технологии и добавената реалност с българските училища, може да намерите тук >>>