ЕС разследва Google и Meta за рекламна сделка | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
ЕС разследва Google и Meta за рекламна сделка
Снимка: AP/БТА

ЕС разследва Google и Meta за рекламна сделка

Споразумението е в ущърб на конкурентите

| Редактор: Стоян Гогов 2 1126

Европейската комисия започна разследване срещу технологичните гиганти Google и Meta, компанията майка на Facebook, за предполагаеми нарушения на правилата на Европейския съюз за конкуренция във връзка с рекламна сделка. Това заяви в прессъобщение до медиите европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер, предадоха световните агенции.

Сделката може да е изключила конкурентите на Google на пазара на онлайн реклама, според Вестагер.

"Ако бъде потвърдено от разследването, това ще представлява ограничаване и нарушаване на конкуренцията на вече концентрирания онлайн пазар на реклама", каза еврокомисарят, цитиран от ДПА.

Разследването се фокусира върху споразумение от септември 2018 г. между Google и Meta, известно като Jedi Blue за използване на аукционната услуга на интернет търсачката за закупуване на онлайн рекламни пространства.

Органът за защита на конкуренцията в ЕС е загрижен, че споразумението потенциално е довело до изключване на конкурентите на Google от пазара за продажба на онлайн рекламни пространства.

Британският орган за конкуренция и пазари (CMA) вече започна разследване на сделката. ЕК ще си сътрудничи тясно с британския регулатор.

ЕС разследва Google и Meta за рекламна сделка

ЕС разследва Google и Meta за рекламна сделка

Споразумението е в ущърб на конкурентите

| Редактор : Стоян Гогов 2 1126 Снимка: AP/БТА

Европейската комисия започна разследване срещу технологичните гиганти Google и Meta, компанията майка на Facebook, за предполагаеми нарушения на правилата на Европейския съюз за конкуренция във връзка с рекламна сделка. Това заяви в прессъобщение до медиите европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер, предадоха световните агенции.

Сделката може да е изключила конкурентите на Google на пазара на онлайн реклама, според Вестагер.

"Ако бъде потвърдено от разследването, това ще представлява ограничаване и нарушаване на конкуренцията на вече концентрирания онлайн пазар на реклама", каза еврокомисарят, цитиран от ДПА.

Разследването се фокусира върху споразумение от септември 2018 г. между Google и Meta, известно като Jedi Blue за използване на аукционната услуга на интернет търсачката за закупуване на онлайн рекламни пространства.

Органът за защита на конкуренцията в ЕС е загрижен, че споразумението потенциално е довело до изключване на конкурентите на Google от пазара за продажба на онлайн рекламни пространства.

Британският орган за конкуренция и пазари (CMA) вече започна разследване на сделката. ЕК ще си сътрудничи тясно с британския регулатор.