Популярността на селфито продължава да расте. 85% от европейците споделят, че си правят повече селфита от когато и да било преди, сочи проучване на бранда за смартфони Honor, проведено от GingerComms. 35% от отговорилите казват, че според тях в бъдеще ще се комуникира единствено чрез изображения, предава technews.bg.

Селфитата не са нов феномен, като най-големият им пик бе през 2013 г., когато Oxford English Dictionary избра "селфи" за дума на годината. Проучването на Honor показва, че днес селфитата са не по-малко популярни, даже напротив - всяка година европейците си правят по 597 такива снимки. Това води и до нарастваща нужда от смартфони със специални селфи камери и AI технология.

Разглеждайки държавите поотделно, става ясно, че Испания е безапелационен първенец в региона със средно 728 селфита на човек, следвана от Италия (718), Германия (588), Франция (562), Холандия (520) и Англия (468). Противно на общоприетото схващане, проучването показва още, че мъжете във Великобритания и Холандия си правят повече селфита на седмична база от дамите.

Европейците споделят с роднини и приятели близо половината от всички снимки, които правят със смартфоните си (45%). Макар да им отнема едва 11 секунди да решат дали селфито им допада, те прекарват средно още 26 минути преди да решат да го качат в социалните мрежи. От една страна, това свидетелства за тенденцията да споделяме моменти от ежедневието си с околните, но от друга показва, че сме много внимателни и премисляме добре образа, който си създаваме онлайн.

Интересен резултат от проучването е и тенденцията за споделяне на все по-естествено съдържание. В унисон с глобалното движение срещу нереалистичните представи за красота, които се налагат, все повече европейци, особено тези между 16 и 29 години (63%), си публикуват селфита без грим и с популярния #nofilter хаштаг.

Смартфоните са се превърнали в неизменна част от живота на почти всеки човек, а в резултат на това се появиха и съвсем нови селфи категории като "селфи след тренировка", "селфи веднага след събуждане", "селфи с домашния любимец" и други. Проучването показва, че европейците са все по-склонни да споделят лични моменти от ежедневието си, загърбвайки опитите да представят само "перфектния живот".

Снимките сред природата са друг топ тренд, който се наблюдава през 2019 г. особено сред милениалите, които са силно ангажирани с въпросите, свързани с околната среда. Проучването разкрива, че младите европейци са по-склонни да публикуват своя снимка сред природата отколкото такава, на която се забавляват в нощен клуб - 62% ръст през 2019 г. спрямо 2014 г. Тази тенденция мотивира и въвеждането на тройни основни камери при смартфоните.

Още едно интересно разкритие е, че европейците използват изображения, за да изразяват идеите и възгледите си за важни социални въпроси като климатичните промени, например. 61% от хората в Европа споделят, че публикуват снимки в социалните мрежи с цел да дадат гласност на въпрос или кауза, която е важна за тях и в която вярват. Повече от 50% признават още, че са променили мнението си по даден социален въпрос, след като са видели конкретна снимка онлайн.

Както гласи популярното схващане, една снимка казва повече от хиляди думи, и изглежда, че споделянето на изображения в социалните мрежи е тук, за да остане през 2020 г. и много след това.