Facebook съобщи, че ще спре да използва системата си за лицево разпознаване, която от 2010 г. идентифицира автоматично потребители на снимки и във видеоклипове. Алгоритъмът е обработил над 1 милиард лица. Въпреки това, решението на социалната мрежа е основно маркетингов ход.

На първо място, системата за лицево разпознаване удря репутацията на компанията, защото алгоритъмът често е обвиняван в расизъм.

Facebook обаче се е възползвал максимално от събраните лице, създавайки алгоритъмът DeepFace. Проектът стартира през 2014 година и използва снимките от социалната мрежа, за да се научи да разпознава хора.

Софтуерът разпознава правилно лица в над 97% от случаите и все още е наличен за Meta. Компанията може да го предлага на други фирми или в свои нови продукти.

Платформата за разширена реалност на компанията, Spark AR, до голяма степен разчита на функцията на разпознаването на лица.

Някои експерти отбелязват, че лицевото разпознаване във Facebook си е свършило работата - обучаването на DeepFace. Изключването е факт, защото системата почва да носи единствено негативи.