Германия и Франция започват разработка на нов боен самолет от шесто поколение | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Германия и Франция започват разработка на нов боен самолет от шесто поколение
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Германия и Франция започват разработка на нов боен самолет от шесто поколение

Машината ще е конкурент на американския F-35 и ще замени "Еврофайтър" и "Рафал"

| Редактор: Десислава Димитрова 72 8779

Германия и Франция обявиха старта на съвместна програма за разработката на нова платформа за бойни самолети. Военните министри на двете страни подписаха договор на стойност 65 млн. евро, с които "Еърбъс" и "Дасо" през следващите две години ще започнат работа по проекта, съобщи Ройтерс, цитирана от bTV.

Германският канцлер Ангела Меркел и френският президент Еманюел Макрон за първи път коментираха подобна идея през юли 2017 г. Тогава те обявиха цялостна европейска Система за въздушна война на бъдещето, която включва нов изтребител, въоръжение и дронове.

Ключова пречка пред проекта беше премахната през миналата седмица, когато Берлин прие искането на Париж и се отказа от купуването на новите американски F-35, които да заменят остарелите изтребители-бомбардировачи "Торнадо" от времената на Студената война. В конкурса останаха две по-стари платформи - "Еврофайтър", който вече е на въоръжение и F/A-18.

Предстоят още двустранни споразумения на значително по-висока стойност, като целта е първият прототип да излети през 2025 г., а до 2040 г. новата машина да замени именно "Еврофайтър" в Германия и "Рафал" във Франция. Двигателите и авиониката също ще са съвместна разработка, като в следващите месеци се очаква и Испания да се присъедини към програмата.

Според френски военен източник, тя ще е отворена и за други европейски партньори. Един от вариантите е излизащата от ЕС Великобритания.

Обединеното кралство разработва свой изтребител от ново поколение в рамките на проекта "Темпест", но анализатори са на мнение, че рано или късно двете програми ще се слеят - заради многомилиардната си стойност и голямата конкуренция, която новият боен самолет ще има при търсенето на клиенти на международния пазар.

Германия и Франция започват разработка на нов боен самолет от шесто поколение

Германия и Франция започват разработка на нов боен самолет от шесто поколение

Машината ще е конкурент на американския F-35 и ще замени "Еврофайтър" и "Рафал"

| Редактор : Десислава Димитрова 72 8779 Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Германия и Франция обявиха старта на съвместна програма за разработката на нова платформа за бойни самолети. Военните министри на двете страни подписаха договор на стойност 65 млн. евро, с които "Еърбъс" и "Дасо" през следващите две години ще започнат работа по проекта, съобщи Ройтерс, цитирана от bTV.

Германският канцлер Ангела Меркел и френският президент Еманюел Макрон за първи път коментираха подобна идея през юли 2017 г. Тогава те обявиха цялостна европейска Система за въздушна война на бъдещето, която включва нов изтребител, въоръжение и дронове.

Ключова пречка пред проекта беше премахната през миналата седмица, когато Берлин прие искането на Париж и се отказа от купуването на новите американски F-35, които да заменят остарелите изтребители-бомбардировачи "Торнадо" от времената на Студената война. В конкурса останаха две по-стари платформи - "Еврофайтър", който вече е на въоръжение и F/A-18.

Предстоят още двустранни споразумения на значително по-висока стойност, като целта е първият прототип да излети през 2025 г., а до 2040 г. новата машина да замени именно "Еврофайтър" в Германия и "Рафал" във Франция. Двигателите и авиониката също ще са съвместна разработка, като в следващите месеци се очаква и Испания да се присъедини към програмата.

Според френски военен източник, тя ще е отворена и за други европейски партньори. Един от вариантите е излизащата от ЕС Великобритания.

Обединеното кралство разработва свой изтребител от ново поколение в рамките на проекта "Темпест", но анализатори са на мнение, че рано или късно двете програми ще се слеят - заради многомилиардната си стойност и голямата конкуренция, която новият боен самолет ще има при търсенето на клиенти на международния пазар.