След като през октомври миналата година Facebook промени името си на Meta, броят на работните места в метавселената се увеличаваше постоянно в продължение на няколко поредни месеца, но между април и юни спадна с цели 81%, съобщава Bloomberg, позовавайки се на изследователите от Revelio Labs.

Спадът в наемането на служители в областта на технологиите за виртуална и добавена реалност се случва на фона на общия спад в технологичната индустрия и засяга цялата работна сила. Много компании имаха време да обявят съкращения или да откажат да наемат нови служители. В най-големите технологични центрове в САЩ - Сан Франциско, Калифорния, и Остин, Тексас, броят на обявите за работа е намалял с 8,4% през последните 4 седмици (според сайта за работа Indeed).

Ръководителят на Meta, Марк Зукърбърг, се фокусира върху виртуалната реалност и свързаните с нея решения, което накара други компании да потърсят експерти в тези области, но първоначалният шум не продължи дълго. В светлината на задаващата се рецесия, за която предупреждават икономистите, работодателите трябва да преосмислят както бюджетите, така и политиките за персонала в условията на отрезвяваща и далеч не виртуална реалност, казва Джин Ян от Revelio Labs.

Любопитно е, че макар да се наблюдава значително намаляване на наемането на служители в тази област, търсенето на фрийлансъри, специализирани в 3D дизайн и разработване на аватари, се е увеличило четири пъти, твърди Fiverr International.