Технологичният гигант Google и групата за сертифициране на бизнес-устойчивост Planet Mark създадоха съвместна програма за обучение, която ще помогне на британските малки и средни предприятия да намалят въглеродните си емисии, предава technews.bg.

Google и неговите партньори ще предоставят практически и "дигитално фокусирани" съвети за това как по-малките фирми могат да се декарбонизират - от снабдяване с възобновяема енергия и разработване на по-устойчиви вериги за доставки до приемане на безхартиено фактуриране и използване на облачни технологии.

Програмата за обучение е предназначена за малкия бизнес, специално за "началото на пътуването към устойчивостта". Затова акцентът ще е върху въпроса как стратегията за устойчивост може да стимулира по-добрите бизнес-резултати, съобщи BusinessGreen.

Курсът ще се основава на експертния опит на Planet Mark в областта на устойчивостта и ще бъде предоставен чрез Digital Garage - онлайн платформата за обучение на Google по цифрови умения.

По този начин партньорството "обединява най-доброто от устойчивостта, иновациите и технологиите, за да помогне на МСП да вървят към нулеви въглеродни емисии и лесно да постигнат ползите, които тов носи за техния бизнес", обясни Стив Малкин, основател и главен изпълнителен директор на Planet Mark.

"Малкият бизнес е основата на нашата икономика", каза управляващият директор на британското поделение на Google Ронан Харис. "Като се фокусират върху въздействието си върху климата, те [малките фирми] могат да изиграят решаваща роля, за да помогнат на Обединеното кралство да постигне своите климатични цели и лидерство в област, която интересува клиентите им".

Всичко това се случва с благословията на британското правителство. Схемата е част от неговата кампания "Климатични лидери в бизнеса", която стартира през май, за да насърчи МСП и микропредприятията да намалят наполовина емисиите си до 2030 г., а после да достигнат нулеви въглеродни емисии до 2050 г.

Фирмите, които завършат обучението, ще бъдат насърчавани да поемат обещание за постигане на нулеви емисии, като се присъединят към правителствения "ангажимент на МСП по отношение на климата". Тези от тях, които се регистрират, ще бъдат признати от кампанията на ООН "Надпревара за нула".