"Гугъл", "Фейсбук" и "Туитър" ще трябва да се справят с "дийпфейк", иначе рискуват солидни глоби от ЕС | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
"Гугъл", "Фейсбук" и "Туитър" ще трябва да се справят с "дийпфейк", иначе рискуват солидни глоби от ЕС
Снимка: iStock by Getty Images

"Гугъл", "Фейсбук" и "Туитър" ще трябва да се справят с "дийпфейк", иначе рискуват солидни глоби от ЕС

Мярката е част от актуализираният Кодекс за добри практики относно онлайн дезинформация на Европейската комисия (ЕК), който се очаква да бъде публикуван в четвъртък

| Редактор: Лилия Чалева 9 1240

Световните технологични гиганти "Гугъл" (Google), "Фейсбук" (Facebook) и "Туитър" (Twitter), както и други подобни компании ще трябва да предприемат по-активни мерки за противодействие на т. нар. "дийпфейк" (deepfake) - видеоматериал, в който образа на човек е дигитално променен, така че да изглежда като някой друг, обикновено с цел разпространение на фалшива информация - бел. р.), както и на фалшивите акаунти на своите платформи. В противен случай, компаниите рискуват да понесат солидни глоби, съобщи Ройтерс, позовавайки се на източници, запознати с темата.

Мярката е част от актуализираният Кодекс за добри практики относно онлайн дезинформация на Европейската комисия (ЕК), който се очаква да бъде публикуван в четвъртък.

Доброволният кодекс беше въведен през 2018 г., като част от усилията на ЕК в борбата й с разпространението на фалшиви новини.

"Гугъл", "Фейсбук" и "Туитър" ще трябва да се справят с "дийпфейк", иначе рискуват солидни глоби от ЕС

"Гугъл", "Фейсбук" и "Туитър" ще трябва да се справят с "дийпфейк", иначе рискуват солидни глоби от ЕС

Мярката е част от актуализираният Кодекс за добри практики относно онлайн дезинформация на Европейската комисия (ЕК), който се очаква да бъде публикуван в четвъртък

| Редактор : Лилия Чалева 9 1240 Снимка: iStock by Getty Images

Световните технологични гиганти "Гугъл" (Google), "Фейсбук" (Facebook) и "Туитър" (Twitter), както и други подобни компании ще трябва да предприемат по-активни мерки за противодействие на т. нар. "дийпфейк" (deepfake) - видеоматериал, в който образа на човек е дигитално променен, така че да изглежда като някой друг, обикновено с цел разпространение на фалшива информация - бел. р.), както и на фалшивите акаунти на своите платформи. В противен случай, компаниите рискуват да понесат солидни глоби, съобщи Ройтерс, позовавайки се на източници, запознати с темата.

Мярката е част от актуализираният Кодекс за добри практики относно онлайн дезинформация на Европейската комисия (ЕК), който се очаква да бъде публикуван в четвъртък.

Доброволният кодекс беше въведен през 2018 г., като част от усилията на ЕК в борбата й с разпространението на фалшиви новини.