Honda представи нов тип батерии | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Honda представи нов тип батерии
Снимка: Honda

Honda представи нов тип батерии

Технологията е доста полезна за електромобили

| Редактор: Стоян Гогов 16 3343

Изследователският институт на Honda, учени от Калифорнийския технологичен институт и Лабораторията за реактивно движение на НАСА разработиха нов тип електролит, който позволява създаването на батерии и висока енергийна плътност и ниска работна температура, съобщава сп. Science, цитирано от факти.бг.

Йон-флуоридните акумулатори (FIB) имат нов химически състав с 10 пъти по-голяма плътност на съхранение на заряда от сега използваните йон-литиевите батерии. Те не са податливи на прегряване, а суровините за производството им не са така вредни за околната среда като екстракцията на литий или кобалт.

Батерии с твърд електролит, който провежда йоните на флуорид, съществуват отдавна. Те обаче работят само при високи температури и се смятат за междинен етап от развитието на технологията. Течният електролит, разработен от Honda, позволява производството на по-безопасни и екологични акумулатори.

Японско-американският екип е успял да открие метод за получаване на йон-флуоридна електрохимическа клетка, която работи при стайна температура. Това става възможно благодарение на композитен катод със сърцевина от наноструктура от мед, лантан и флуорид. От Honda смятат, че новите батерии ще могат да се използват както за електромобили, така и за всякаква техника от косачки до генератори.

Honda представи нов тип батерии

Honda представи нов тип батерии

Технологията е доста полезна за електромобили

| Редактор : Стоян Гогов 16 3343 Снимка: Honda

Изследователският институт на Honda, учени от Калифорнийския технологичен институт и Лабораторията за реактивно движение на НАСА разработиха нов тип електролит, който позволява създаването на батерии и висока енергийна плътност и ниска работна температура, съобщава сп. Science, цитирано от факти.бг.

Йон-флуоридните акумулатори (FIB) имат нов химически състав с 10 пъти по-голяма плътност на съхранение на заряда от сега използваните йон-литиевите батерии. Те не са податливи на прегряване, а суровините за производството им не са така вредни за околната среда като екстракцията на литий или кобалт.

Батерии с твърд електролит, който провежда йоните на флуорид, съществуват отдавна. Те обаче работят само при високи температури и се смятат за междинен етап от развитието на технологията. Течният електролит, разработен от Honda, позволява производството на по-безопасни и екологични акумулатори.

Японско-американският екип е успял да открие метод за получаване на йон-флуоридна електрохимическа клетка, която работи при стайна температура. Това става възможно благодарение на композитен катод със сърцевина от наноструктура от мед, лантан и флуорид. От Honda смятат, че новите батерии ще могат да се използват както за електромобили, така и за всякаква техника от косачки до генератори.